ÜZLETI COACHING

A coaching nagyszerű lehetőség a fejlődésre. Ugyanakkor sok esetben derül ki, hogy az ügyfél nincs tisztában a coaching valódi jelentésével, még inkább nem is coachingra, hanem mentoringra vagy tanácsadásra gondol vagy arra van szüksége. Tegyünk rendet a fogalmak között!

Egy egyszerű példával élve, képzeljük el, hogy együtt sétálunk.

COACHING
A coaching során, az ügyfél mellett megyek, és beszélgetéssel, elsősorban kérdésekkel támogatom őt célja elérésében. Így, a saját tudását és képességeit használva tudja megadni azokat a válaszokat, melyek megoldást nyújtanak számára.
A coaching egy kitűnő módszer, de az ügyfélnek az eredményesség érdekében megfelelő erőforrásokkal, nyitottsággal és bátorsággal kell rendelkeznie, hogy dolgozni tudjon az általa hozott témán.

MENTORING
A mentoring esetén az ügyfél előtt megyek, és mutatom, feltárom számára, az előtte álló úton felbukkanó, ismeretlen dolgokat, illetve az azokhoz szükséges tudást adom át.
A mentoring haszna, hogy képes felkészülni az előtte álló, de számára ismeretlen feladatokra, eseményekre, és azokra a megfelelő tudással, a megfelelő szinten képes reagálni.

TANÁCSADÁS
A tanácsadás az, ahol az ügyfél mögött megyek, és tanácsokkal, javaslatokkal, kész elképzelésekkel támogatom az útja során.
Tanácsadásra abban az esetben lehet szükség, amikor az ügyfél nem tud vagy nem akar megismerni egy adott problémát, illetve annak megoldását, egyszerűen válaszokra, megoldásra van szüksége.

Az, hogy a három működés közül melyikre van szükség, és ami még fontosabb, melyik tud működni, az együttműködés kezdetén alakul ki, és minden esetben közösen megegyezünk, megállapodunk róla.